Ξεκινώντας το τρέξιμο

Ξεκινώντας το τρέξιμο

Ξεκινώντας το τρέξιμο

Παραμονή Πρωτοχρονιάς, αφού τυχαίνει και γράφω αυτό το άρθρο στις 00:30 το βράδυ ξεχνώντας έναν από τους βασικούς κανόνες της προπόνησης. Don’t train at night, you will stay awake. Από τη μία είναι καλό γιατί βάζω τις σκέψεις σε μία σειρά, από την άλλη έχω την όρεξη να γράψω για την σημερινή “πρώτη” μετά από πάρα πολύ καιρό, χρόνια συγκεκριμένα.

Με αυτή τη λογική ο τίτλος του άρθρου “Ξεκινώντας το τρέξιμο” είναι απόλυτα σωστός, γιατί τόσο οι μνήμες, η τεχνική όσο και το σώμα φαίνεται οτι έχουν ξεχάσει.

Ξεκινώντας το τρέξιμο / First things first

Ήξερα πώς αυτή η στιγμή θα έρθει κάπως σύντομα και τουλάχιστον είχα προνοήσει να έχω προμηθευτεί το κατάλληλο ζευγάρι παπούτσια για την περίσταση. Αφού διάβασα μία ξανά το άρθρο του φίλου μου Γιώργου σχετικά με την αγορά παπουτσιών για τρέξιμο και την δική του εμπειρία, αποφάσισα να κάνω την έρευνα online. Επέλεξα με βάση το πέλμα μου, τις αποστάσεις που θέλω να διανύω, το τερέν που θα τρέχω, την αποχή μου από το άθλημα, την τιμή καθώς και την μάρκα που με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο.

Χωρίς να πολυλογώ αλλά και να χρονοτριβώ, κατέληξα στα Mizuno Wave Inspire 13 τα οποία θα εξυπηρετήσουν ακριβώς τους σκοπούς της αγοράς. Σχετικά βαρύ παπούτσι για μέγιστη προστασία και όσο το δυνατόν γρήγορο.

Ξεκινώντας το τρέξιμο / Τρέξιμο σε γνωστά λημέρια

Για πρώτη φορά προτίμησα γνωστή διαδρομή, αφού τυχαίνει και βρίσκομαι δίπλα σε έναν καινούργιο πεζόδρομο ο οποίος εκτείνεται αρκετά και βοηθάει για μικρές/μέσες αποστάσεις. Δεν έμεινα στα όρια του πεζόδρομου αλλά συνέχισα για να καλύψω μία απόσταση λίγο μεγαλύτερη. Τελικά αποδείχθηκε αρκετά challenging το extra κομμάτι και η τελική απόσταση ξεπέρασε για λίγο τα 7 χιλιόμετρα. Κάπως βαρύ για πρώτη φορά τρέξιμο.

Ξεκινώντας το τρέξιμο / Τι κρατάω, τι αφήνω

  • Κρατάω την καλή διάθεση και όρεξη που είχα μετά από πάρα πολύ καιρό.
  • Κρατάω τις αναπνοές που αν και μετά από λίγη ώρα, βρήκαν αερόβιο ρυθμό.
  • Κρατάω το κρύο και το τρέξιμο μέσα στο βράδυ.
  • Κρατάω τα 50′ ποιοτικού τρεξίματος με ελαφρές εναλλαγές τερέν

 

  • Αφήνω την αϋπνία και την τόνωση που έχει ξεχάσει ο οργανισμός από τις βραδινές προπονήσεις.
  • Αφήνω τα πόδια τσιμέντο μόλις 2 ώρες μετά από 7 χιλιόμετρα τρέξιμο. Το recovery αύριο θα απαιτήσει στροφάρισμα στο εργόμετρο.
  • Αφήνω την χαμένη μνήμη του σώματος, τους αρχικούς πόνους αλλά και την εντελώς λάθος τεχνική που έκανε την εμφάνιση της με τα πρώτα ίχνη κούρασης. Το σώμα, όπως και το μυαλό έχουν μάθει σε μία κασέτα που ανακαλούν αμέσως μόλις ζοριστούν.

Με λίγα λόγια, θέλει δουλίτσα για να ξεσκουριάσουμε. Καλή χρονιά.